سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 19933
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


آنغوزه چیست؟

در ادامه مبحث معرفی گیاهان دارویی کمیاب با نام یک گیاه بسیار ویژه برخوردکردیم.آنغوزه اما این گیاه چه ویژگی هایی دارد که در این دسته بندی جای داده شده ؟ آنغوزه چیست ؟ آیا این گیاه در دینا نیز مورد استفاده قرار میگیرد؟برای بررسی پاسخ های صحیح به این پرسش ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

این گیاه صمغ رزینی تراوش شده از ریزوم و ریشه گیاه Ferula assa-foetida از خانواده چتریان (Umbelliferae) است دارای بویی تند شبیه بوی سیر می باشد که در برخی نواحی ایران از جمله اصفهان با نام محلی (انگشت کنده) نامیده می شود.

شرکت بازرگانی ملکی به عنوان بزرگترین شرکت فعال در زمینه صادرات گیاهان دارویی در ایران و خاور میانه این افتخار را دارد که به عرضه و صادرات آنغوزه به عنوان یک گیاه دارویی در دنیا بپردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های فروش و بسته بندی محصول با مشاورین ما در تماس باشید.

این گیاه در جوامع بین المللی و گروه های پزشکی بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد.اما با نام های گوناگونی که در ادامه برخی از آنها را خواهیم دید.

نام علمی آنغوزه :.Ferula assa­-foetida
به لاتین آنغوزه :.Ferula assa –foetida L,F.rubricaulis Boiss
انگلیسی آنغوزه : Asafoetida,Asant,Assa-foetida Plant,Asafetida,Gum asafetida.
فرانسوی آنغوزه : Assa-foetida,Ferula asafetida
آلمانی آنغوزه :Asandisteckenkraut
اسامی فارسی آنغوزه : آنغوزه، آنقوزه، کورن کما، آنگوزاکما، خوراکما، انگرد
نام عربی آنغوزه : انجدان، حلتیت طبیب، حلتیت منتن، شجرة ابوکبیر، شجرة الحلتیت.

آنغوزه چیست

بررسی گیاه شناسی آنغوزه

آنغوزه در گیاه شناسی استفاده های زیادی در زمینه دستگاه گوارش، سبزی و مزه دار کردن غذا دارد دارای تاریخچه غنی در داروهای آیورودا و غذاهای هندی است.امیدواریم تا به این مرحله به خوبی به سوال آنغوزه چیست پاسخ داده باشیم.اماجالب است بدانید که بسیاری از افراد بوی این گیاه را زننده می دانند اما چگونگی استفاده از این گیاه جالب است و می توانند صحت غذای هندی خود را افزایش دهند. کشورهای تولید کننده اصلی این گیاه عبارتند از :افغانستان، ایران، ترکستان. آنغوزه عمدتا از ایران و افغانستان وارد هند می شود. بخشی از آنغوزه وارداتی پس از مقداری پردازش و ارزش افزوده دوباره به کشورهای مختلف صادر می شود.


      گواهی...




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ